Δίσκος – Πλατό του συμπλέκτη. Τι είναι; Πότε χρειάζεται αλλαγή;
Το συγκρότημα του συμπλέκτη αποτελείται από τον δίσκο και το πλατό. Όταν οδηγούμε πατώντας συχνά το συμπλέκτη, όταν δεν πατάμε τον συμπλέκτη μέχρι τέρμα και όταν κάνουμε συχνά αλλαγή ταχύτητας, ο δίσκος-πλατό του συμπλέκτη φθείρεται γρήγορα.
Όταν τα ελατήρια και τα χτένια του πλατό έχουν σκληρύνει, αισθανόμαστε πιο σκληρό το πεντάλ του συμπλέκτη στην οδήγηση. Τότε, το αυτοκίνητο χρειάζεται αλλαγή συμπλέκτη.
Όταν πατάμε τον συμπλέκτη και δεν μπαίνει η ταχύτητα, αυτό δείχνει πως μάλλον υπάρχει μεγάλη φθορά του δίσκου στον συμπλέκτη και πως πρέπει άμεσα να αλλάξουμε τον δίσκο- πλατό. Μπορεί, βέβαια, η δυσκολία στην αλλαγή των ταχυτήτων να οφείλεται σε φθορά του κιβωτίου ταχυτήτων.
Όταν πατάμε γκάζι και το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει, ενώ ο κινητήρας ανεβάζει στροφές, τότε
ο δίσκος του συμπλέκτη έχει λειανθεί τελείως. Έτσι, ο δίσκος γλιστράει και δεν μπορεί να μεταδώσει σωστά τη ροπή στρέψης. Και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αλλάξουμε τον συμπλέκτη.
Όταν έχει φθαρεί ο δίσκος, το αυτοκίνητο πατινάρει, ενώ όταν έχει φθαρεί το πλατό, το πεντάλ σκληραίνει πολύ και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει. Για τον λόγο αυτόν, ο δίσκος και
το πλατό πρέπει να αλλάζονται μαζί. Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι, εάν ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου υποστεί μεγάλη φθορά, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί. Το κόστος αλλαγής του δίσκου-πλατό ποικίλει ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από περίπου 150 ευρώ.