Έμεινα από μπαταρία! Τι πρέπει να κάνω;
Η μπαταρία είναι ένα από το πιο βασικά κομμάτια της μηχανής του αυτοκινήτου. Παρέχει την ενέργεια στο σύστημα ανάφλεξης ώστε να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα.
Αν, όμως, κάποια στιγμή γυρίσετε το κλειδί στη μίζα και δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση και καμία φωτεινή ένδειξη στο καντράν, δηλαδή έχετε μείνει από μπαταρία, τότε ακολουθήστε τα παρακάτω:
1. Καλέστε την οδική βοήθεια ( εάν έχετε συμπεριλάβει την παροχή στο ασφαλιστικό σας συμβόλαιο). Ο μηχανικός που θα έρθει θα βάλει μπροστά το αυτοκίνητό σας και θα εντοπίσει τυχόν πρόβλημα στη μηχανή.
2. Εναλλακτικά, χρησιμοποιείστε τα καλώδια και την μπαταρία ενός άλλου αυτοκινήτου («δότη») για να θέσετε την μπαταρία σε λειτουργία. Το αυτοκίνητο από το οποίο θα φορτίσετε την μπαταρία σας πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στο δικό σας, χωρίς όμως τα δυο αυτοκίνητα να ακουμπάνε μεταξύ τους.
3. Μια τρίτη επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε ειδικό φορητό φορτιστή, για να φορτίσετε την μπαταρία.
1. Σβήστε τους κινητήρες των δύο αυτοκινήτων και τα συστήματα που λειτουργούν με ρεύμα.
2. Συνδέστε το ένα άκρο του κόκκινου καλωδίου στο θετικό (+) πόλο της “νεκρής” μπαταρίας του αυτοκινήτου σας και το άλλο άκρο στον αντίστοιχο θετικό πόλο του αυτοκινήτου “δότη”.
3. Αντίστοιχα, συνδέστε το ένα άκρο του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο (-) της “νεκρής” μπαταρίας του αυτοκινήτου σας και το άλλο άκρο στον αντίστοιχο αρνητικό πόλο του αυτοκινήτου «δότη».
4. Ξεκινήστε πρώτα τον κινητήρα του αυτοκινήτου “δότη” και έπειτα τον δικό σας.
5. Αφού πάρει μπροστά το αυτοκίνητό σας, αποσυνδέστε τα καλώδια με την αντίστροφη σειρά που τα συνδέσατε (πρώτα δηλαδή από το αυτοκίνητο του “δότη” και μετά από το δικό σας).
Όπως έχουμε προαναφέρει, η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι ένα από τα αναλώσιμα τμήματά του και, όπως και όλες οι μπαταρίες, επαναφορτιζόμενες και μη, έχει συγκεκριμένο χρόνο ζωής, ο οποίος ορίζεται από τους κύκλους φόρτισης αλλά και από άλλες παραμέτρους. Ο μέσος χρόνος ζωής μιας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι 3-5 χρόνια, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η ανάγκη αλλαγής της μπαταρίας νωρίτερα ή αργότερα από το προβλεπόμενο.
- τις ακραίες καιρικές συνθήκες, και ιδιαίτερα από το ψύχος. Επομένως, αν κατοικείτε σε ορεινή περιοχή, είναι πιθανό η αλλαγή μπαταρίας να γίνει νωρίτερα.
- την καθημερινή σύντομη λειτουργία του κινητήρα (κάτω από 20 λεπτά ημερησίως), που δεν επιτρέπει την πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας.
- απροσεξία ή βιασύνη του οδηγού (π.χ. ανοιχτά φώτα όλο το βράδυ).
Πολλές φορές, το αυτοκίνητό μας μπορεί να μας προειδοποιήσει ότι η μπαταρία αδειάζει. Παρακάτω, ακολουθούν κάποιες ενδείξεις του αυτοκινήτου, πριν μείνουμε από μπαταρία:
1. Όταν βάζουμε το κλειδί στη μίζα, το αυτοκίνητο δυσκολεύεται να “πάρει μπροστά”, κάνοντας έναν ιδιαίτερο ήχο, που σημαίνει ότι η μίζα δεν ανταποκρίνεται.
2. Πολλές φορές, μπορεί να παρατηρήσουμε ότι οι καλωδιώσεις πάνω στους δυο πόλους της μπαταρίας έχουν χαλαρώσει και δεν κάνουν καλή επαφή. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να σφίξουμε τις επαφές ή να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό.
3. Αν έχουμε καιρό να κινήσουμε το αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό να έχει μείνει από
μπαταρία. Καλό είναι ανά 48 ώρες περίπου να θέτουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο για λίγα λεπτά. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε την παραπάνω ενέργεια, η καλύτερη λύση είναι να αποσυνδέσουμε την μπαταρία.
4. Μπορούμε να κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο στην μπαταρία. Αν δούμε κάποια παραμόρφωση ή υγρά να βγαίνουν από την μπαταρία, τότε πρέπει να απευθυνθούμε σε ειδικό για την αλλαγή της.