Φρενα αυτοκινήτου – Προειδοποιητικά σημάδια για να κάνετε έλεγχο
Υπάρχουν διαφορετικών ειδών συστήματα πέδησης, όπως τα δισκόφρενα και τα ταμπούρα, τα οποία λειτουργούν με υδραυλική υποβοήθηση. Αν μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια που προειδοποιούν ότι πρέπει να πάτε το αυτοκίνητο στο συνεργείο για αλλαγή φρένων, θα είστε πάντα ασφαλείς.
Αν έχει ανάψει η φωτεινή ένδειξη των φρένων στο καντράν του αυτοκινήτου ,θα πρέπει να πάτε άμεσα σε συνεργείο. Η φωτεινή ένδειξη μπορεί να σημαίνει είτε διαρροή υγρού φρένων, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να φρενάρετε, είτε βλάβη ή απορρύθμιση του χειρόφρενου. Επίσης, μπορεί να σημαίνει πρόβλημα στο σύστημα ABS του αυτοκινήτου ή ότι έχουν φθαρεί τα τακάκια.
Τα τακάκια των φρένων κατασκευάζονται από ένα ειδικό υλικό τριβής το οποίο τοποθετείται πάνω σε ατσάλινη επιφάνεια. Η διάρκεια ζωής τους εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, το περιβάλλον οδήγησης, καθώς και την ποιότητα των τακακιών. Όσο περισσότερο πατάτε το φρένο, τόσο γρηγορότερα θα πρέπει να τα αλλάξετε. Κατά μέσο όρο τα τακάκια κρατάνε για 40.000 -50.000 χλμ.
Όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου και το πόδι σας φτάνει μέχρι το τέλος χωρίς να υπάρχει αντίσταση ή αισθάνεστε το πεντάλ πάρα πολύ σκληρό, πρέπει άμεσα κάποιος ειδικός να ελέγξει τα φρένα του αυτοκινήτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα.
Όταν πατάτε το φρένο και το πεντάλ τρέμει, τότε μάλλον έχουν φθαρεί τα τακάκια των φρένων ή έχει στραβώσει ο δίσκος. Ο έλεγχος από τον μηχανικό είναι απαραίτητος.
Ασυνήθιστοι ήχοι κατά το πάτημα του φρένου μαρτυρούν κάποιο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο. Συνήθως, πρόκειται για έναν τσιριχτό και μακρόσυρτο ήχο, που σταματάει όταν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, ή ένα επαναλαμβανόμενο «τακ-τακ», που μπορεί να σημαίνει ότι έχει στραβώσει το φρένο.
Όταν κατά το φρενάρισμα αισθάνεστε ότι το αυτοκίνητό σας κλίνει προς μια κατεύθυνση, πολύ πιθανόν να έχουν φθαρεί τα τακάκια περισσότερο από τη μία πλευρά. Μπορεί, βέβαια, να μην είναι ίσιο το οδόστρωμα, να είναι άνιση πίεση των ελαστικών , ή να μην είναι σωστή η ευθυγράμμιση του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως, εάν το φαινόμενο διατηρείται, είναι απαραίτητος κάποιος έλεγχος από μηχανικό.